“ေျပာမထြက္သည့္ ျပႆနာ”
ညီေမာင္ေရ....
ညီေမာင္ႏွင့္တကြ
ေက်ာင္းတိုက္ရွိ သံဃာေတာ္မ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ဆိုင္ရာ တာဝန္မ်ားကို ထမ္းရြက္နိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း
ဆုမြန္ေတာင္းလ်က္ စာေရးလိုက္ပါတယ္။ ေနာင္ေတာ္ တို႔လည္း က်န္းမာစြာျဖင့္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိၾကပါတယ္။
သီရိလကၤာကို ေရာက္ၿပီးကတည္းက စာမေရးျဖစ္တာကိုေတာ့ ခြင့္လႊတ္ပါလို႔ ဦးစြာေတာင္းပန္ရပါတယ္။ Email ကေန ပို႔လိုက္တဲ့ ညီေမာင့္ရဲ႕စာကို ေနာင္ေတာ္ႀကိမ္ေရမ်ားစြာ
ဖတ္ၿပီးပါၿပီ။
ညီေမာင္ေရ……
“သီရိလကၤာကို ပညာလာသင္ခ်င္တယ္၊ ဒါေပမယ့္----“ ဆိုၿပီး အဆံုးသတ္ထားတဲ့ ညီေမာင္ရဲ႕စာဟာ ဘာကိုဆိုလိုမွန္း ေနာင္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။
အက်ိဳးတရားတစ္ခု ျဖစ္လာဖို႔အတြက္ အေၾကာင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီးေပါင္းဆံုၾကရတယ္ဆိုတာ
တကယ္မွန္ပါတယ္။ သီရိလကၤာမွာ B.A.တန္း တက္မယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ပထမႀကီးတန္းေအာင္ရမယ္၊ M.A တန္းတက္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဓမၼာစရိယဘြဲ႔ တစ္ခုခု၊ ဒါမွမဟုတ္(ပါဠိစာေပပါတဲ့) B.A ဘြဲ႔တစ္ခုခုရရွိၿပီးျဖစ္ဖို႔နဲ႔
အဂၤလိပ္စာ အဆင့္အတန္းလည္း အေတာ္အတန္ရွိဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုတာေတာ့
ညီေမာင္ သိၿပီးသားျဖစ္မွာပါ။ သီရိလကၤာကို
ေက်ာင္းလာတက္ခ်င္တဲ့ ညီေမာင္မွာ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြရွိၿပီးသားဆိုတာကို
ေနာင္ေတာ္သိပါတယ္။
ညီေမာင္ေရ…
ညီေမာင္သိတဲ့အတိုင္းပဲ “ဒါေပမယ့္--“ ဆိုတဲ့ျပႆနာဟာ အေတာ္က်ယ္ဝန္းလွ ပါတယ္။ နိုင္ငံရပ္ျခားကို ထြက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ နဝကမၼလိုလာၿပီေလ။ အဲ--“ဒါေပမယ့္”လို႔ပဲ သံုးၾက ပါစို႔ရဲ႕။ ပထမဆံုး နိုင္ငံကူးလက္မွတ္စလုပ္ရေတာ့မယ္။
ၿပီးရင္ ညီေမာင္ရထားတဲ့ ဘြဲ႔လက္မွတ္ နဲ႔ အမွတ္စာရင္းေတြကို အမိန္႔ေတာ္ရ ေရွ႕ေနတစ္ေယာက္ဆီမွာ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ သြားလုပ္ရမယ္။ အဲဒီကစၿပီး “ဒါေပမယ့္” က စကားစေျပာလာၿပီ။ ေလယာဥ္လက္မွတ္ဖိုး၊ ေက်ာင္းစရိတ္၊ စားေသာက္ ေနထိုင္စရိတ္၊၊ စာအုပ္စာတန္းဖိုး၊ ေနာက္ မရွိရင္မျဖစ္သေလာက္လိုအပ္တဲ့
ကြန္ျပဴတာ အေဟာင္း ကေလးတစ္လံုးဖိုး ----၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ “ဒါေပမယ့္”ေတြခ်ည္းပဲေပါ့။
ညီေမာင္ေရ…
ညီေမာင္ သိတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ ရဟန္းေတြဆိုတာ ဘာစီးပြါးေရးေတြလုပ္လို႔
ဘယ္ကေနဝင္ေငြ ရနိုင္မွာလဲ။ ေနာက္ၿပီး ဝိနည္းေတာ္ႀကီးမွာလည္း
ရဟန္းေတြ ေငြမကိုင္ရဘူးဆိုတာ အတိအက် သတ္မွတ္ ထားေတာ့ “ဒါေပမယ့္”ျပႆနာႀကီးက အခက္တကာ့ထြဋ္ေခါင္ အျဖစ္ကို ေရာက္လာရေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ပဲထင္တယ္
ညီေမာင္ေရ၊ တစ္ေလာက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီက
ေရာက္လာတဲ့ Forward Mail ထဲမွာ “အိႏၵိယ သီရိလကၤာ တို႔မွာ ေဒါက္တာဘြဲ႕သြားယူတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ ေထရ၀ါဒနဲ႔ ညီပါသလား။
ဓမၼပဒမွာ ဘုရားသြားဖူးတဲ့ ရဟန္း၂ပါး။ တစ္ပါးက ေရစစ္မပါေတာ့ အာပတ္သင့္မွာ စိုးလို့ ေရမေသာက္ပဲ ပ်ံေတာ္မူ။ တစ္ပါးကေတာ့ သကၤန္းေလးနဲ႔ စစ္ေသာက္ၿပီး ဘုရားဆီသြား ...
ဘုရားက လာတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ကို အျပင္းအထန္ ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်တာကိုၾကည့္ရင္
အာပတ္ေတြနဲ့ မကင္းတဲ့ ေဒါက္တာဘြဲ႕ကို ဘုရားခ်ီးမြမ္းပါ့မလား။
အကယ္၍ အာပတ္မသင့္ခဲ့ဘဲ ေဒါက္တာဘြဲ႕ ယူနိုင္ခဲ့တဲ့ ေထရ၀ါဒ စစ္စစ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားရွိရင္ ညႊန္းေပးၾကပါ။ (အနည္းဆံုးေတာ့ ဗီဇာကိစၥ၊ ခရီးသြားရင္ ကားခ ရထားခေပးတဲ့ ပိုက္ဆံကိစၥ၊ အိမ္ငွားၿပီးေနရတဲ့ကိစၥ
တစ္ခုခုေတာ့ ၿငိမွာပဲ။) တစ္သက္လံုး ေနာက္လိုက္ျပီး ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ျပဳစုခ်င္ပါတယ္။”
ဆိုၿပီး ေရးထားတာကို ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။
အဲဒီစာကိုေရးတဲ့သူက
ဘယ္လိုသေဘာနဲ႔ေရးတာလဲ
ဆိုတာကိုေတာ့ ေနာင္ေတာ့္အေနနဲ႔ မေဝဖန္ လိုပါဘူး။ ဝိနည္းေတာ္ႀကီးမွာလည္း
ရဟန္းေတြ ေငြမကိုင္ရဘူးဆိုတာကို
အတိအက် သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားေလေတာ့ အာပတ္မသင့္ ပါဘူးလို႔လည္း မျငင္းလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာရွိလာတာက ေတာ့ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာသံဃာေတာ္ေတြ ေထရဝါဒနဲ႔ ညီမညီဆိုတာကိုပါ။
ညီေမာင္ေရ……
ေထရဝါဒဆိုတာ
ဘုရားရွင္ပညတ္ေတာ္မူ ေဟာေတာ္မူတာကို ပညတ္ေတာ္မူ ေဟာေတာ္မူတဲ့အတိုင္း ျပင္ဆင္ျဖည့္ႏႈတ္ျခင္းအလ်ဥ္းမရွိဘဲ
ပထမသဂၤါယနာတင္မေထရ္ျမတ္ႀကီးေတြကေန
သဂၤါယနာ ေျခာက္ႀကိမ္တိုင္တိုင္
လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ က်င့္သံုးလာခဲ့တဲ့မူကို
ေထရဝါဒလို႔ ေခၚတယ္ မဟုတ္လား။ ေနာင္ေတာ္တို႔ ဆရာသမားေတြနည္းတူ ျပည္ပမွာပညာသင္ေနၾကတဲ့
ေနာင္ေတာ္တို႔ ေတြလည္း ဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာေတြကို
ျပင္ဆင္ျဖည့္ႏႈတ္ျပဳလိုျခင္း
အလ်ဥ္း မရွိၾကပါဘူး။ ရဟန္းေတြ ေငြကိုင္တာ အပ္စပ္ပါသလားေမးလာခဲ့ရင္လည္း
ေဝ့လည္ေၾကာင္ပတ္ မလုပ္ပဲ “မအပ္စပ္ပါဘူး”ဆိုတာ ေျဖၾကစၿမဲပါပဲ။
ညီေမာင္ေရ…
အဲဒီအေၾကာင္းအရာေလးကိုမဆက္ခင္
ရဟန္းျဖစ္လာသူေတြအေပၚမွာ
ထားတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သေဘာထားေတြကို နည္းနည္းေျပာၾကရေအာင္ပါ။
ရဟန္းတစ္ပါးျဖစ္လာဖို႔နဲ႕
ရဟန္း အျဖစ္က လူျပန္ထြက္ဖို႔ ဘယ္ဟာပိုခက္သလဲ ေမးလာရင္ ညီေမာင္ဘယ္လိုေျဖမွာလဲ။
ေနာင္ေတာ္က ေတာ့ လူျပန္ထြက္ဖို႔ရာ ပိုခက္တယ္လို႔ေျဖမယ္။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ရဟန္းခံဖို႔ လိုအပ္တာကအဂၤါ (၅)ပါး၊ လူဝတ္လဲဖို႔က်ေတာ့ အဂၤါ (၆)ပါးလိုတယ္ေလ။ ေနာက္ၿပီး (၂၂၇)
ပါးေသာ ဝိနည္းေတာ္ ႀကီးမွာလည္း ပါရာဇိကက်ေၾကာင္း သိကၡာပုဒ္ေတာ္ႀကီးက (၄)ပါးတည္းသာ ျပ႒ာန္းထားတာေတြရယ္၊ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ခုေၾကာင့္
လူထြက္ခ်င္တဲ့ ကိုယ္ေတာ္ေတြကို အေၾကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးျပၿပီး
တားျမစ္ ေတာ္မူတာေတြရယ္ကို ေထာက္ဆၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ သူ႔တပည့္သားရဟန္းေတာ္ေတြ
လူဝတ္ ျပန္လဲသြားမွာကို လိုလားေတာ္မမူဘူးဆိုတာ
သိသာနိုင္တယ္ မဟုတ္လား။
ညီေမာင္ေရ……
အဲဒီမွာ
သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြကို ႏွစ္မ်ိဳးခြဲျခားၾကည့္ဖို႔လိုအပ္လာပါၿပီ။
ပင္ကိုသဘာဝ အားျဖင့္ ေလာကမွာကိုက ကမၼနိယာမအေနနဲ႔ အကုသိုလ္ကမၼပထေျမာက္ေနတာမို႔
တားျမစ္ထားတဲ့ “သူ႔အသက္ သတ္တာတို႔၊ သူ႔ဥစၥာခိုးတာတို႔ မလုပ္ရဘူး”စတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြကို “ေလာကဝဇၨ သိကၡာပုဒ္” လို႔ေခၚပါတယ္။ ကမၼနိယာမအရ အကုသိုလ္ကမၼပထ မေျမာက္ေပမယ့္ လူေတြက ဒါေတြဟာ ရဟန္းေတြနဲ႔ မအပ္စပ္ဘူးလို႔ ယူဆ ထားၾကတဲ့ သစ္ပင္ခုတ္ ျမက္ႏႈတ္တာတို႔၊ ညေနစာစားတာတို႔၊ ေငြကိုင္တာတို႔ို စတာေတြကို မလုပ္ရဘူးရယ္လို႔ တားျမစ္ထားတဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြကိုေတာ့
“ပဏၰတၱိဝဇၨသိကၡာ”လို႔ ေခၚပါတယ္။
ညီေမာင္ေရ…
ပဏၰတၱိဝဇၨသိကၡာပုဒ္ေတာ္ေတြဟာ
ရဟန္းအျဖစ္ကေန ဆံုးရံႈးရေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္ တဲ့ စည္းကမ္းေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး။
သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ (သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းက စင္ၾကယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳနိုင္ေအာင္) ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့
စည္းမ်ဥ္းနဲ႔အညီ ေဒသနာ ၾကားျခင္း စသည္ျဖင့္ ကုစားရင္ ရနိုင္ေကာင္းတဲ့ ပညတ္ေတာ္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္
ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူခါနီးမွာ “သံဃာသေဘာတူရင္ ေသးငယ္တဲ့ သိကၡာပုဒ္ ေတြကို ႏႈတ္ပယ္နိုင္တယ္” ဆိုၿပီးမိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာကိုေထာက္ဆရင္
ကိုယ္မႀကိဳက္တာေတြကို
ျပင္ဆင္ ျဖည့္ႏႈတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔၊ ေလာေလာဆယ္ အဖို႔ရာမွာ မလြဲေရွာင္သာ လြန္းလို႔သာ “ဒါေပမယ့္” ကိုကိုင္တြယ္အသံုးျပဳ
ေနၾကရတဲ့
ေနာင္ေတာ္တို႔တစ္ေတြကို
ေထရဝါဒနဲ႕ မညီဘူးစြပ္စြဲတာကေတာ့
တဆိတ္လြန္လြန္းေနသလားလို႔
စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။
ညီေမာင္ေရ…
ေနာင္ေတာ္ဟာ
သီရိလကၤာကိုမလာခင္ ေတာရြာေလးတစ္ရြာမွာ (၆) ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေက်ာင္းထိုင္ခဲ့ေသးတယ္ဆိုတာ
ညီေမာင္သိမွာပါေနာ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေနာင္ေတာ္ဟာ “ဒါေပမယ့္” နဲ႔ မကင္းနိုင္ခဲ့ပါဘူး။ မစင္ၾကယ္နိုင္ခဲ့ပါဘူး။
အေၾကာင္းက ရြာတိုးတက္ဖြိ႔ၿဖိဳးေရးအတြက္
အပ်ိဳလူပ်ိဳေတြ၊ ဒကာ ဒကာမေတြမွာ အုပ္စုေလးေတြဖြဲ႔ၿပီးေတာ့
ပ်ိဳးႏႈတ္ေကာက္စိုက္ဆိုသလို
အငွါးလိုက္ၿပီးေတာ့ စုေဆာင္းထား ၾကရွာတဲ့ ရန္ပံုေငြေလးေတြရွိပါတယ္။
သူတို႔ေတြက အဲဒါကို ေနာင္ေတာ္ဆီမွာလာအပ္ၾကတယ္။
“ဦးဇင္းမကိုင္ခ်င္ဘူး၊
တစ္ေယာက္ေယာက္ဆီမွာ အပ္ထားၾက ပါလား” ဆိုေတာ့ “ဘုန္းႀကီးမွလြဲ၍ တစ္ရြာလံုးက ယံုၾကည္စိတ္ခ်တဲ့သူမရွိၾကပါဘူးတဲ့၊
စိတ္ခ်ရျပန္ ေသာ္လည္း အဖြဲ႔ပိုင္ေငြကို တစ္ေယာက္ေယာက္က သူ႔စီးပြါးေရးမွာ ျမွဳပ္ႏွံအသံုးျပဳေနတာမ်ိဳးကို
မလိုလားၾကပါဘူးတဲ့။ အဲလိုသာဆိုရင္ သူလည္းကိုင္ခ်င္ ကိုယ္လည္းကိုင္ခ်င္နဲ႔
ရံပံုေငြကေန ဘံုရန္ေငြ ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္တဲ့”။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ညီေမာင္ေရ “ဒါေပမယ့္”ဟာ ေနာင္ေတာ့္ဆီကို မဖိတ္ေခၚပါပဲနဲ႔ ေရာက္လာခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့။
ေနာက္အေတြ႔အႀကံဳေလးတစ္ခု
တစ္ဆင့္စကား
ၾကားခဲ့ဖူးတာေလး ေျပာပါရေစ။
သိပ္ကို ၀ိနည္းေလးစားတဲ့ စာသင္တိုက္တစ္တိုက္ရဲ႕ဆရာေတာ္တစ္ပါးဟာ
ေငြမကိုင္ပါဘူးတဲ့။ ကပၸိယေတြထားၿပီး ဝိနည္းေတာ္နဲ႔အညီ စီမံခန္႔ခြဲေစပါသတဲ့။
စာသင္သားသံဃာေတြရဲ႕ နဝကမၼေတြ ကိုလည္း အဲဒီကပၸိယအဖြဲ႕ကပဲ စာရင္းျပဳစု ကိုင္တြယ္ၿပီး လိုအပ္တာေတြကို စီမံေပးပါသတဲ့။ ေနာက္ပိုင္းမေတာ့ စာသင္သားေတြကတကယ္ကို လိုအပ္လာတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ
စီမံေပးဖို႔ေျပာေပမယ့္
ကပၸိယေတြက မာေရေၾကာေရ ေျပာလာၾကတာေတြ၊ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီးကုန္ရ၊
အေျခအတင္ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာလာရနဲ႔မို႕ ကပၸိယအဖြဲ႔ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရပါသတဲ့။
နႏၵဇာတ္ေတာ္ကို
မွတ္မိတယ္မလား။ သစၥာရွိကၽြန္ယံုႀကီးက သူေဌးသားကေလးကို “ေမာင့္မိဘေတြ ျမွဳပ္ႏွံ ထားခဲ့တဲ့ ရတနာေရႊေငြေတြရွိရာ လိုက္ျပမယ္”ဆိုၿပီး စိတ္ေကာင္းကေလးနဲ႔ေခၚလာ၊
အဲဒီေနရာလည္း ေရာက္ေရာ ႐ိုးသားလွပါတယ္ သစၥာရွိလွပါတယ္ဆိုတဲ့
ကၽြန္ယံုႀကီးေတာင္မွ ဥစၥာမာန္တက္ၿပီး ပိုင္ရွင္ အစစ္ သူေဌးသားကေလးကို ေအာ္လားေငါက္လား လုပ္ခဲ့ေသးတယ္ဆိုတာေလ။
ဒါေတြေၾကာင့္ ၀ိနည္းေတာ္နဲ႕အညီစီမံေပးတတ္တဲ့သူ
သိပ္မရွားလွတဲ့ ကိုယ့္ျမန္မာနိုင္ငံမွာေတာင္မွ
ရဟန္းေတြဟာ “ဒါေပမယ့္” နဲ႔မကင္းနိုင္ၾကဘူးေလ။
ေနာင္ေတာ္တို႔လို ျပည္ပမွာပညာသင္ေနၾကတဲ့
ရဟန္းေတာ္ေတြအဖို႔ရာမွာေတာ့…။ ဒါေပမယ့္ ညီေမာင္ေရ..၊ “ဒါေပမယ့္” နဲ႔
ကင္းနိုင္ဖို႔ရာကိုေတာ့
ေနာင္ေတာ္တို႔ႀကိဳးစားသြားၾကရမွာပါ။
ေျပာစရာေတြရွိေသးတယ္ ညီေမာင္ေရ...
စာလည္းအေတာ္ရွည္သြားပါၿပီ။
ဟိုဒကာမႀကီးေျပာသလို ေျပာစရာေတြကလည္း တစ္ပံုၾကီးက်န္ေသးတယ္။
ပ႒ာန္းတရားေတာ္နဲ႔ၾကည့္ရင္
ကုသိုလ္ကေနၿပီး အကုသိုလ္ကို ေက်းဇူးျပဳတယ္၊ အကုသိုလ္ကေန ကုသိုလ္ကိုေက်းဇူးျပဳတယ္
ဆိုတာေတြရွိတယ္မဟုတ္လား။
ဘာသာျခား ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြက သူတို႔ဘာသာတရားေတြျပန္႔ပြားေအာင္
အႏုနည္း အၾကမ္းနည္းမ်ိဳးစံု သံုးၿပီးအင္တိုက္ အားတိုက္ ႀကိဳးစားေနၾကခ်ိန္မွာ
ေနာင္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္ေတြကေတာ့
ဘာသာစကား အားနည္းမႈေတြ၊ ခုနကလို ဒါေပမယ့္ ျပႆနာေတြရယ္ေၾကာင့္ ထင္တိုင္းမေပါက္နိုင္
ခဲ့ၾကပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာေလာကထဲမွာေတာင္မွ
နိုင္ငံတကာမွာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ေတြကို
ေဟာေျပာေနၾကသူေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ျမန္မာျပည္သားရဟန္းေတာ္ေတြဟာ
လက္ခ်ိဳးေရတြက္ လို႔ ရေလာက္ေအာင္ကို နည္းပါးေနပါေသးတယ္ေလ။
ဒီေန႔ေခတ္
အာပတ္အသင့္ခံၿပီး ျပည္ပမွာ ပညာသင္ၾကားေနၾကတဲ့ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္ ရဟန္းေတြဟာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္သစ္ ရဟန္းေတာ္ေလးေတြအေနနဲ႔ “ဒါေပမယ့္” ျပႆနာေတြကင္းကင္းရွင္းရွင္းနဲ႔
သဒၶါတရားထက္သန္လွတဲ့ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာကိုပဲ
ဒီပညာရပ္ေတြကို အလြယ္တကူသင္ယူနိုင္ၾကရ
ေလေအာင္၊ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို ကမၻာအႏွ႔ံျဖန္႔ျဖဴးနိုင္ေလေအာင္
ရည္မွန္းထားၾကသူေတြခ်ည္း
ျဖစ္ၾကပါတယ္။ (ေနာင္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေရွ႕
ေနာင္ေတာ့္ေနာင္ေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕
သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းရပ္ ေတြက ဒီအခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးေထာက္ခံေနတာကို
ေတြ႔နိုင္ျမင္နိုင္ၾကမွာပါ။) ဒီေတာ့ ေနာင္ေတာ္တို႔ရဲ႕ “ဒါေပမယ့္” ဆိုတဲ့ “အကုသလဓမၼ” ဟာ “ဒါေပမယ့္” လြတ္ကင္းရာ
“ကုသလဓမၼ” ဘက္ကို ညႊန္းေနပါတယ္လို႔ပဲ ေျပာလိုက္ပါရေစေတာ့ ညီေမာင္ေရ။
ညီေမာင္ေရ….
နိဂံုးခ်ဳပ္ပါရေစေတာ့။
ရဟန္းဘဝမွာ ကိုယ္တိုင္စီးပြါးေရးလုပ္နိုင္ဖို႔
ေနေနသာသာ အမ်ားတကာ လွဴလာတဲ့ “ဒါေပမယ့္” ေတြကို ကိုင္ရတာေတာင္ ေျပာမထြက္ နိုင္ေလာက္ေအာင္ ခက္လွတယ္မဟုတ္လား။ “ဒကာႀကီးေရ၊ ဦးဇင္းသီရိလကၤာကို ပညာသင္သြားခ်င္လို႔၊ တစ္ႏွစ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ကုန္သတဲ့၊ အဲဒါ--“ ဆိုတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြဆိုတာလည္း
ေတာ္႐ံုမ်က္ႏွာေျပာင္
တိုက္ရဲ႐ံုေလာက္နဲ႔ေတာ့ လည္ေခ်ာင္းရဲ႕အျပင္ဘက္ကို
ေရာက္လာနိုင္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ္-့ ၊ အဲဒီ “ဒါေပမယ့္” ရွိမွလည္း ျပည္ပမွာလာၿပီး ပညာသင္နိုင္ မွာဆိုေတာ့ “အင္း-ျပည္ပမွာလာၿပီးပညာ သင္ခ်င္သပ ဆိုရင္ျဖင့္ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကိုသာ နာနာပြါးၿပီး ေမတၱာသာနာနာပို႔ေပေတာ့” လို႔ အႀကံေပးတိုက္တြန္းရင္း
နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါရေစေတာ့
ညီေမာင္ေရ…။
က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ……
သင့္ေနာင္ေတာ္
ရွင္သာရ (အင္းေတာင္)
0 comments:
Post a Comment